Lenker

Lenker til andre kristne sider og ressurser på Internett.

Norske nettsider

• ADRA Norge – Driver hjelpearbeid i 120 land verden over, og jobber med å hjelpe mennesker i nød uavhengig av etniske, politiske eller religiøse forhold.
  • Adventist.no – Adventistsamfunnets offisielle nettside.
  • Adventistinfo – Adventistenes nyhetsorgan.
  • Bibleinfo.com / bibelemner – Du kan søke både på ord og utrykk, eller i spørsmål og emner.
  • Bibelstudiet.no – Les bibelstudiene på Internett.
  • Den store striden – Her kan du gratis lytte til Den store striden, samt kjøpe Alfa & Omega på minnepenn, du kan også bestille flere av Ellen G. White sine andre bøker.
  • Fredheim helsesenter – Tilbyr behandling for kolesterolproblemer, diabetes og allergier.
  • Hope Channel Norge – Programmer på radio og fjernsyn. Temaene viser til kristentro, etikk, mental og fysisk helse, livshistorier og lignende.
  • Mattesonskolen – En bibelskole drevet av engasjerte Adventister.
  • Norsk bibelinstitutt – Tilbyr brevkurs i bibelske tema som er relevante for vår tid.
  • Norsk bokforlag – Utvalg innen barn og ungdomsbøker, vegetariske kokebøker og generell kristen litteratur.
  • Skogli helse- og rehabiliteringssenter – Behandlingsprogrammet består av dels trening og undervisning i ulike grupper, dels passiv symptombehandling.
  • Tyrifjord videregående skole – Skolen eies av Adventistsammfunnet, og det kristne livssynet er sentralt i skolens hverdag og drift. Tilbyr allmenne fag, og helse og sosialfag.
  • Veien til Kristus – Veien til Kristus av Ellen G. White er her lagt ut i sin helhet på Internett.

Skandinaviske nettsider

Bibelen på Internett

• Bibelen.no – Det norske bibelselskap har lagt ut Bibelen på nettet. Du kan lese den både på bokmål, nynorsk og nordsamisk.
  • Menighetsfakultetet – Les og gjør oppslag i Bibelen, mange utgaver.
  • Det danske bibelselskab – Oversættelse af Bibelen og De Apokryfe Bøger, både Dansk, Færøsk og Grøndlands Bibel.
  • Project Runeberg – 1933 års danske udgave av Bibelen, du kan også laste den ned som en tekstfil.

Engelskspråklige nettsider

• 3ABN – Står for «Three Angels Broadcoasting Network» og tilbyr kristne fjernsynsprogrammer, her finner du også 3ABN Radio og 3ABN Musikk.
  • ADRA International – Driver hjelpearbeid i 120 land verden over, og jobber med å hjelpe mennesker i nød uavhengig av etniske, politiske eller religiøse forhold.
  • Amazing Facts – En internasjonal kristen virksomhet som ønsker å spre evangeliet til hele verden gjennom blant annet bibelstudier og taler gjennom ulike medier.
  • Andrews University – Et av Adventistsamfunnets utdannelsessteder, skolen ligger i USA og utdanner blant annet norske pastorer.
  • Adventist World Radio – Er et internasjonalt religiøst radioprogram. Målet med AWR er å kunne spre evangeliet til land som ikke er mulige og nå på andre måter, spesielt.
  • Ellen G. White official website – En omfattende side med e-bøker og en søkbar database med alle Ellen Whites publikasjoner, samt hennes biografi.
  • Ellen G. Withe Truth – Nettsted dedikert til Ellen G. White, en produktiv forfatter av kristen litteratur, som adventistene i dag annerkjenner som en profet.
  • LifeStyleTV – En kristen TV-kanal med programmer på engelsk, noen av programmene er i tillegg tekstet på ett eller flere skandinaviske språk.
  • Seventh-day Adventist Church – Aktuelle nyheter og begivenheter, og lære og tro.
  • TAGnet – Portal for tusenvis av organisasjoner i Syvendedags adventistsamfunnet. TAGnet står for «Three Angels Global Networking». Målet er å gi Syvendedags adventistkirker, skoler og organisasjoner en mulighet til å representerer seg på Internett.