Musikkaften i Adventistkirken

På fredag kveld, 24. mars var alle lysene tent i kirkesalen. Den hyggelige stemningen fikk gjenskinn i vinduene og fikk ekko fra stjernehimmelen utenfor. Musikken talte til hver og en som var møtt frem!

Gry Haugen var sang-gjest i Arendal Adventistkirke klokken 19:00 på fredag kveld. Flere besøkende hadde funnet plass i benkeradene. Lave stemmer ønsket hverandre «velkommen».

Så sto Gry opp og gikk frem – en enslig dame med et par talentfulle hender, en vakker stemme som trollbinder, og et budskap som talte til alle hjerter!

Fra første tone hadde Gry alles oppmerksomhet. Hun kom med et alvorlig budskap – men spekket med lun humor så alle smilte – ofte med en tåre i øyekroken.

Programmet var en blanding av gamle sanger – noen nye – noen kjente – noen mindre kjente – men hver sang presentert med mening – og etter hver sang hadde jeg lyst å rope – «en gang til!»

Det varte bare en time – men stemningen fortsatte i samtalene både i kirkesalen, og nede i kaféen over litt kake og varm te.

«Det var kristendommen i sannhet,» sa en av tilhørerne.

Takk til Gry, som ga oss en vidunderlig velsignelse gjennom hennes vakre sang. Må den sanne kristendommen prege hverdagene våre videre i livet.

Foto: Madelene Fors.