Bibelstudium: Hvem var Jesus?

Velkommen til bibelstudium i Adventkirken hver lørdag kl.10.00. Fra april til og med juni har vi et fokus på Jesus i Bibelen. Vi prøver utefra bibelen å finne svar på spørsmål som: «Hvem var han?», «Hva lærte han?», «Hva gjorde han?» og «Hva gjør han i dag?»

Roy Adams som er en av redaktørerne for Adventist Review har skrevet dette kvartals bibelstudium og han sier på spørsmålet; «Hva gjør han nå?»:

Det er det man kan kalle «nåtidens mysterium» og som gjør at Jesus skiller seg ut fra enhver annen historisk personlighet, for hvilke andre historiske personligheter utretter noe for oss nå? Og endelig: Hvorfor skal mennesker i det 21 århundre bry seg med ham? Svarene vil vise seg å være langt fra akademiske. Tvert imot, de vil få betydning for alle menneskers skjebne.

Låter dette spennende er du velkommen å ta del, og har du en egen bibel ta den med!

Under lenker i menyen på toppen av sida kan dere klikke dere inn og finne Bibelstudier. Der finner dere bibelstudiet «Jesus» (2. kvartal 2008).

Hilsen oss i Adventkirken Arendal