Menighetsturen til Vegårtun 2008

Vi har vært samlet som en internasjonal gruppe i år med over 50 personer fra Arendal Adventkirke på Vegårshei helgen 2. til 4. mai. Mer enn 9 ulike land var representert. En stor gruppe kommer fra Burma, og utgjør en stor andel av medlemmene. De har kommet som flyktninger hit.

Vi har som vanlig satt stor pris på fellesskapet, god mat, musikk og mange aktiviteter. Det er alltid fint å komme hit hvor vi får god service av eierne for anlegget. I år var det pusset opp i kjøkkenet og spisesalen.

Vi hadde en fin gjeng som gjorde alle oppgavene for å lage en trivelig helg. Alle jobber så greit sammen!

Barna som var med koste seg ute, hoppet tau, padlet, badet og fisket.

Været var det vakreste denne helgen, så vi kunne nyte dagene i fullt monn. Dessuten var det mange utendørsaktiviteter, og da fikk vi i oppgave å stille spørsmål, noe som gav oss anledning til å bli bedre kjent med hverandre. Vi fikk da også mulighet til å være mye ute i disse naturskjønne omgivelsene.

Gjestetaler var Kenneth Jørgensen, og han med sin entusiasme klarte å samle oss også innendørs for å fortelle om Isac Newton og hans teologi, noe som for øvrig sammenfalt i stor grad med de teorier som vi som et kirkesamfunn står for. Han viste også lysbilder som illustrerte Daniel og Åpenbaringsbokas profetier. Svært engasjert manet han oss til selv å studere Bibelen for å finne sannheten om den siste tid som vi lever i.

Vi vil gjerne takke Kenneth for engasjement og takke alle dere andre som gjorde helgen mulig for oss å arrangere.

Her kan du se flere bilder fra årets menighetstur til Vegårtun.

Hilsen Brit Bjerkenes, Adventkirken Arendal