Dobbel sommerdåp i Aust-Agder

For oss i Adventkirken Arendal har denne sommeren vært en stor velsignelse – ikke minst fordi vi har fått oppleve to dåpsgudstjenester. Det var to veldig spesielle dåpsopplevelser fordi alt foregikk ute i Guds frie natur. Her kan du se et lite lysbildeshow med bilder og lese mer.

Lysbilder dobbel sommerdåp

Last ned Flash-player for å se bildene.

Den første dåpsseremonien fant sted den 21. juni ved Rorevannet utenfor Grimstad, på Frikirkens vakre leirsted, Neset. Tre unge jenter fra Arendal speidertropp, Evelina Erica Fors, Amanda Josephine Fors og Karina Holanger, valgte å følge Mesterens eksempel og bli døpt. Hele menigheten, foruten venner og kjente, tok del – noen med vakre musikkinnslag og blomstergaver til dåpskandidatene. Om enn sommertemperaturene i vann og luft ikke helt hadde slått gjennom, ble dagen en festdag med god mat og annet fellesskap.

Fire uker senere, fredag kveld 18. Juli, var dåpsstedet den vakre Randvikstrand i Risør. Selv en frisk kuling fra sørøst, stoppet ikke den unge dåpskandidaten Say Wah Shee fra å følge Mesteren og bli døpt – i det samme saltvannet som også vasker hennes hjemlands kyster. Say Wah tilhører den livskraftige burmesiske menighetsgruppen i Risør, nå med over 20 medlemmer, barn og sympatisører. Dåpshøytidligheten var innledningen på en høytidssabbat med nattverd for burmeserne i Risør, Tvedestrand og Valle kommuner under ledelse av besøkende forkynner Law Gler Awong, forstander i Harstad menighet. I mange år, mens de fleste av våre nye burmesiske medlemmer bodde i flyktningleir i grenseområdet mot Thailand, var han både skoleleder og pastor for dem.

Vi er takknemlige til Gud for sommerens menighetsvekst.