Loppemarked for ADRA Norge 2021

Hvert år på høsten er det en spesiell aktivitet i Adventistkirker i Norge. Det ADRA Norges hjelpeaksjon. Fokus i årets hjelpeaksjon er barn som lever i Myanmar og behovet for utdanning.

Korona og kriser truer barns framtid og barn trenger skolen.

Menigheten ønsket å sette fokus på dette arbeide. Det ble en loppemarked utenfor kirken vår, søndagen 26. september. Det ble en flott dag med mye variert på bordene. Man kunne kjøpe jordbærplanter, bilder, bøker, høytrykksspyler og klær og mye mer. Magen trengte ikke å gå sulten og tom fra dette loppemarkedet. Det var munker til pizzabiter med drikke til.

I år ønsket vi å skape litt mer aktivitet for barna. Det ble pil kasting, slå terninger og mulighet å kjøre en slalåmbane med elsparkesykkel. Den eldste som prøvde slalåmbanen var 95 år. Det var også premie til alle som deltok.

På menyen til årets loppemarked var det også noen spesielle tilbud. Mulighet å kjøre i en veteranbil eller få med seg en kveldstur med båt rundt Hisøy.

Det er også mulig at Arendal og Grimstad med omegn kan få besøk av bøssebærere. Målet er også her at samle inn penger til ADRA Norges hjelpeaksjon 2021. Ta godt imot dem og takk til alle som støtte oss på loppe markedet og det viktige arbeide for barn og muligheten for utdanning og nødhjelp verden.