Arendals menighetshelg 26-28 april på Vegårtun leirsted

Stille – vakkert – solrikt, om enn litt kjølig! Slik var det fredag 26. april, da vi kjørte inn på vakre Vegårtun leirsted, nordvest for Vegårshei. Som kveldsmaten nærmet seg, strømte vi alle til med potluckmat, slik som varm suppe, rundstykker og mye attåt. Etter mat startet kveldsmøtet i storsalen – til stor inspirasjon for vår internasjonale menighetsgruppe og med Vidar Hovden som taler for helgen.

Sabbats morgen var lys og mild. Vi fikk prate, spise, le, leke, be, synge og gå morgentur sammen. Sabbatsskolen for barna var utendørs, med Bibelbilder av hva man kunne finne i skog og mark. Andre samlet seg inne for å drøfte Sabbatskoleleksen innen flere språkgrupper – fra norsk til ukrainsk. Alle de nitti ivrige deltakerne samlet seg til Gudstjenesten, for å lytte til musikk og til Vidar med enda mer nyttig om menigheten i en vanskelig tid og med det store håp i vente. Middagen var også god – og ikke minst desserten, et is-slott med frukt, bær og søtsaker – og nok til alle. Ettermiddagen var også til for alle – med tid for fellesskap, padletur eller gåtur.

Søndag morgen var det ryddetid. Etter en svært variert restefrokost, hadde vi det siste møtet med Vidar og de siste gode ordene om hva det vil si å være en menighet. Det hadde vært en stor velsignelse å være sammen med så mange snille, vennlige og engasjerte mennesker!

Bilder: Torbjørn Fors. Fellesbildet ute: Vasyl Popovich.