Adventkirken på Haiti hjelper lokalbefolkningen

Adventkirken på Haiti hjelper lokalbefolkningen På Haiti er det ca 9,2 miljoner mennesker og det er cirka 335.000 adventister fordelt på 473 menigheter. To store Adventkirker finnes i Port-au-Prince sentrum. Kirkebygningene ble ødelagt i jordskjelvene, men menighetsmedlemmene har støttet opp og har organisert hjelpebaser omkring sine kirker.

De venter ikke på hjelp utenfra, men gir det de har, kjøper inn mat på markedene, hjelper til å lage den og gir mat til alle som kommer forbi og trenger hjelp. Innenfor kirkens porter prøver de å skape en oase for dem som trenger trygghet og omsorg.

FoxNews video: Haitians Helping Haitians

Den amerikanske nyhetskanalen FoxNews kom forbi l’Auditorium de la Bible, en av Adventkirkene i centrale Port-au-Prince som ble ødelagt, og gjorde en videoreportasje. Du kan se reportasjen på følgende lenke: FoxNews video: Haitians Helping Haitians.