Menighetsturen til Vegårtun 2010

Første mai-helgen dro menigheten til Vegårtun for å oppleve åndelig og sosialt samvær. Vi var ca 25 personer tilstede, med stort og smått, hele helgen. Fredagskvelden fikk vi herlig suppe og rundstykker, og ble installert på rommene våre.

Gjestetaleren var Anders Wiik fra Tromsø, en ung mann med rik erfaring. Han fortalte oss om sitt møte med Jesus. «Jesus var villig til å miste alt for å frelse deg og meg. Da han hang på korset følte Jesus at Faderen virkelig hadde forlatt Ham.» Det var et sterkt vitnesbyrd Anders ga, og det rørte hjertene til oss som hørte på.

Last ned Flash-player for å se bildene.

Sabbaten kom med sol – og mange tilreisende. Halve kirkesalen fyltes med søsken fra Burma, som nå er bosatt rundt om i distriktet, og noen fra menigheten.

Sabbatsskolen besto av mange oppgaver fra Bibelen, som vi løste gruppevis. Alt foregikk utendørs. Skikkelig gøy!

Salen fyltes med sang og musikk til Guds ære, og Anders talte om Laodikeas tilstand før Jesus kommer igjen, Joh. Åp. 3, 14-22. Jesus vil gi oss hvite klær, som er Kristi rettferdighet, og Han vil åpne våre øyne så vi kan se hva som er rett. «Jeg står ved døren og banker», sier Jesus.

Igjen et alvorlig og inspirerende budskap som varmet hjertet.

Til middag var vi ca. 80 personer – barn, unge og eldre. Det ble servert taco og «isslott» til dessert, og alle ble mette.

Dagen ble avsluttet med en spørsmåls lek i skogen like ved. De som ikke var med, kunne høre «Vov», «mjau» og andre dyrelyder derfra, og skjønte ingenting. Men det gjorde vi! Da den enkelte gruppa hadde fått 50 poeng var leken slutt, og da var vi passe slitne. Kvelden ble avsluttet med en herlig allsangstund, helt til stemmen var oppbrukt.

Søndag var det rydding og vasking, men det var etter at Anders hadde inspirert oss med sitt vitnesbyrd.

Takk til Gud for denne fantastiske helga. Takk til Anders Wiik, og til alle dere som var der og gjorde helgen til en glede og inspirasjon for himmelen.