Bønneuka 2011

Menigheten samlet seg hver kveld hjemme hos hverandre. Vi leste lesningen, det var samtale og bønn – og litt å bite i. Hver kveld var stua full, og vi opplevde at Himmelen var med oss. I bønneukelesningene har vi sammen sett på det som er adventismens hjerte – Guds frelsende nåde. Lesningene utforsket helligdommen i himmelen som et sted der frelsende nåde ble, og blir, formidlet til oss. Budskapet er en personlig reise der vi oppdager og innser Guds nåde.

Reisen begynte i Edens hage, der vi oppdaget at budskapet om helligdommen allerede ble forkynt. Synden skapte et skille mellom oss og Gud. Men vi oppdaget noe av Guds kjærlighets storhet i helligdommen, for Gud ville komme og bo blant oss. I helligdommen finner vi det gode budskap om forsoningen ved Guds Lam. Vi leste om frelse, kjærlighet, nåde og tilgivelse. Gud elsker oss alle, og lengter etter å gi oss et nytt Eden på den nye jord.

Foto av Karina Holanger

Fredagen var spesiell. I tillegg til å lese, samtale og be, hadde vi mer tid å synge sammen. Kvelden ble avsluttet med et herlig måltid.

Takk til Gud og menigheten for en innholdsrik bønneuke.