Høst-takkefest i Arendal Adventistkirke

Ved gudstjenesten Sabbaten 1. oktober 2017 var kirken fylt av høstens beste frukter og grønnsaker, foruten pyntet med blomster, gress og høstløv. Det bugnet på nattverdsbord, på plattform og i vinduskarmer. Medlemmene var blitt utfordret til å bringe litt produkter hver på fredag kveld da utstillingen ble satt opp. De brakte både litt og mye mer.

(Klikk på bildene for stor versjon, deretter klikk på pil til høyre venstre for bildene for å bla frem eller tilbake. Klikk på krysset for å lukke visning med stort bilde.)

Gudstjenesteprogrammet var bygget på høstens produkter – med takk til Gud som gavenes giver. Barnekoret var først ute med 3 sanger til høstens pris, fra Grønnsakenes Oppmarsj til Høstens Lovsang. Dessuten sang de voksne både i duett og kvartett. Inne i mellom fortalte de fire talerne om Høstens verdier og utfordringer – overfor våre medmennesker og overfor Høstens Herre. Håpet om den store høst på den ytterste dag stod sentralt også ved denne gudstjenesten.

Møtet var blitt avertert i aviser, på nettet og på plakater oppslått i byen. Kirken ble da også stappfull for anledningen. Allsangen var ved å løfte taket.

Etter Gudstjenesten og påfølgende lunsj i festsalen, begynte pakkingen. Alle høstgavene ble pakket i pappesker for å bli gitt til mennesker vi visste ville være glade for en slik gave – like fra eldre kirkenaboer til nylig ankomne flyktninger.

Per de Lange, pastor.