Høstmøter på sørlandet

I år var det Arendal Adventistkirkes tur til å være vertskap for høstmøtene. Sabbaten 23. september kom vi sammen i Grimstad med søsken fra Mandal, Kristiansand, Tvedestrand, Risør, Valle og andre besøkende. Vi var mange!

Bibelstudietimen for de voksne ble viselig ledet av Per de Lange slik at flere fikk delta i samtalen.

Gjestetaler var pastor Willy Aronsen. Han fengslet både voksne og barn med sin friske forkynnelse og sang. Vi ble minnet om hvor viktig det er at menigheten er et levende fellesskap. Når hver og en av oss tar Kristi kall: «Følg meg!» personlig til oss, blir vi virkelige disipler.

Barna ble godt tatt vare på av blant annet Rebecca og Ole Martin Hofseth som var med oss for anledningen. En bestemor som haddde tatt med seg tre barnebarn hvisket oss i øret: «Vet du hva? De kom løpende og sa: Tusen takk for at du tok oss med hit!»

Med «Farvel på Musikkens Vinger» ble dagen vakkert avsluttet. Monica de Lange klarte det igjen, å få samlet voksenkor, barnekor, og musikere, og tilhørerne ga tydelig uttrykk for at de gledet seg over konserten.

Takk til Gud, og takk til alle, også de som ikke er nevnt, for en minnerik sabbat.

(Klikk på bildene for stor versjon, deretter klikk på pil til høyre venstre for bildene for å bla frem eller tilbake. Klikk på krysset for å lukke visning med stort bilde. Foto: Torbjørn Fors.)