Elvedåpen

Sabbaten 14. september 2019 var det dåpsfest i Arendals nye kirke, selv om vi inntil videre ikke har noe dåpsbasseng. Etter en god gudstjeneste med Tore og Lillian Wollan, fulgt av en god potluck lunsj, begynte medlemmer og gjester å vandre 300 m til en av kirkens naboer, Vippa Camping på bredden av Nidelva. Her hadde vi fått tilgang til en campinghytte med toalett og andre gode funksjoner, like ved en liten badestrand. Menighet og gjester samlet seg i en vifteform på land i påvente av dåpshøytidligheten.

Dagens dåpskandidat, Queen Miah fra Tvedestrand, født i Mae La i Thailand, fikk hjelp av en håndfull klassevenninner for å ordne seg til for dåpen. Det var særlig godt at hun fikk slik god hjelp, ettersom hun hadde opplevd å brekke ankelen sin noen få dager tidligere. Med krykker og hjelpende hender kom hun ut i vannet, hvor undertegnede stod klar som døpende pastor. Alle sang med til Monicas gitarspill og gledet seg over 15-årige Queens livsvalg. Det ble en utfordring for oss alle for fornyet helligelse.